
Ena Bogut, Petra Turković i Lucija Turković, studentice Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, plasirale su se u svjetsko finale jednog od najvećih studentskih natjecanja L’Oreal Brandstorm 2021. Zahvaljujući inovativnoj ideji razvoja aplikacije IRIS, koja omogućava šminkanje slijepim i slabovidnim osobama, ove studentice u svjetskoj završnici natjecat će se s još pet timova. Radi se o natjecanju koje svake godine okuplja oko 50.000 studenata iz 65 zemalja.

Nakon pobjede na internacionalnom polufinalu, hrvatske studentice će se natjecati za glavnu nagradu L’Oréal Intrapreneurship Award koja pobjednicima omogućava da u najvećem svjetskom start-up kampusu Station F u Parizu razvijaju svoju ideju i projekt. Kako bi finalisti dobili što bolje smjernice i podršku pri realizaciji projekta, na raspolaganju će im biti digitalni stručnjaci i vanjski suradnici L’Oréala, uključujući i tim Modifacea, globalnog lidera u AR-u i AI-u u industriji ljepote.
Pobjednička ideja naših studentica temelji se na približavanju iskustva šminkanja slijepim i slabovidnim osobama koje su za njega uskraćene. Aplikacija IRIS pomaže i olakšava proces šminkanja ovim osobama preko glasovnih komandi, a studentice su osmislile i cijelu kolekciju kozmetičkih proizvoda prilagođenu osobama s posebnim potrebama. Osmislivši ovu ideju, studentice su pokazale upravo ono što se od njih tražilo – inovativnost, korisnost, primjenjivost i skalabilnost.

„Naš je cilj bio da ovom aplikacijom i posebno razvijenom kolekcijom kozmetičkih proizvoda promijenimo perspektivu iskustva šminkanja. Slabovidne i slijepe osobe ne smiju biti isključene iz beauty svijeta, što smo im kroz ovu aplikaciju pokušale približiti na zabavan način“, izjavila je Ena Bogut, jedna od članica tima „Meeting“.
Uz hrvatski tim, u finalnom natjecanju koje će se održati online 10. lipnja 2021. godine sudjelovat će i finalisti iz Tajlanda, Belgije, Kolumbije, Indije i Skandinavije.
Više o finalistima i njihovim projektima možete pogledati ovdje.
DONOSIMO RAZGOVORE S FINALISTICAMA I NJIHOVIM MENTORICAMA
Finalistice, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Lucija Turković
- Petra Turković
- Ena Bogut
Mentorice, L’Oreal:
- Ines OŠTRIĆ, Brandstorm Project Manager
- Maja HUNJAK ŠTULA, Brandstorm Project Coordinator

- Koji je bio motiv prijave na Lorealovo natjecanje?
LUCIJA: Na L’Orealovo natjecanje smo se prijavile na inicijativu profesorice na Lane Cindrić koja nam je i bila potpora i podrška tijekom cijelog natjecanja. Stjecanje novog iskustva, zabava i upoznavanje novih, stručnih i zanimljivih ljudi tijekom svih faza natjecanja bili su neki naši glavni osobni motivi prijave.
PETRA: Profesorica Lana Cindrić nam je otkrila ovo natjecanje i zainteresirala nas. Glavni motiv je sigurno novo iskustvo i popunjavanje vremena u doba pandemije.
ENA: Oduvijek sam se zamisljala u kreativnoj industriji kao sto je kozmetička. To su znali i ljudi i profesori oko mene pa me tako profesorica Lana Cindrić motivirala da se prijavim na ovo natjecanje i iskušam u tom svijetu.
- IRIS je inovativna aplikacija, odakle Vam ideja i kako ste je razrađivali?
LUCIJA: IRIS je zaista nova i inovativna aplikacija na kozmetičkom tržištu. Ideja za aplikacijom je došla kada smo uvidjele kako je kozmetičko tržište vrlo dobro razvijeno i pokriveno (šminka za tamnu boju kože, šminka i njega za muškarce osobe starije dobi), ali jedan segment tržišta još uvijek je neistražen i nedovoljno razvijen, a to je tržište za slabovidne i slijepe osobe. Mi nismo htjele da naš proizvod samo zadovoljava sve potrebne zahtjeve samog natjecanja, već da ima i neku višu svrhu koja će pomoći onima kojima je to stvarno potrebno.
PETRA: Do ideje sam ustvari došla ja kada sam istraživala kozmetičku industriju za jedan projekt u sklopu Financijskog kluba, studentske udruge Ekonomskog fakulteta. Tu ideju sam predložila curama i shvatile smo kako je to put kojim trebamo krenuti. Ideja se najviše razvijala kroz naš razgovor o poteškoćama slabovidnih ljudi i istraživanjem tržišta.
ENA: Petra je, nakon jednog istraživanja za studentsku udrugu, otkrila kako slijepi ljudi nisu zastupljeni u ovoj industriji. Od tuda je krenuo brainstorm i sada smo tu di jesmo. Ponosne sto smo uključile cijelu novu populaciju u svijet šminkanja i ekspresije preko istog.
- Kome je aplikacija namijenjena?
PETRA: Kao što je već i spomenuto, aplikacije je prvenstveno namijenjena slijepim i slabovidnim osobama diljem svijeta. Nije bitno je li osoba rođena slijepa ili je tijekom života djelomično ili u potpunosti izgubila vid, aplikacija može pomoći svima.
LUCIJA: Aplikacija je namijenjena svim slijepim i slabovidnim osobama, ali ju može koristiti apsolutno svaka osoba (npr. početnici u šminkanju)
ENA: Aplikacija je namijenjena slijepim i slabovidnim osobama, odnosno svima koji smatraju da im ovakva vrsta glasovnog navođenja treba. Kolekciju šminke, koja prati aplikaciju, mogu kupovati svi te time pomoći ovoj inicijativi.
- Kako aplikacija funkcionira?
PETRA: Aplikacija funkcionira na način da pomoću umjetne inteligencije skenira lice prije nanošenja šminke, zatim predlaže korisniku šminku koja odgovara njenim ili njegovim karakteristikama lica (npr. boja pudera) te navodi korisnika kako da nanosi šminku i upozorava na moguće pogreške. Bitno je napomenuti kako naša ideja nije samo aplikacija, već i cijela IRIS makeup linija prilagođena potrebama slijepih i slabovidnih.
LUCIJA: Aplikacija funkcionira na način da glasovnim komandama pomaže slijepoj ili slabovidnoj osobi u procesu nanošenja šminke. Na taj način aplikacija skeniranjem lica može predložiti šminku koja odgovara karakteristikama korisnika i ukazivati na greške tijekom šminkanja. Aplikacija nudi i brojne in app features poput sobe gdje se može isprobati šminka (virtual try on room), web shop, platforma gdje se korisnici mogu povezati itd.
ENA: . Aplikacija skenira lice i, preko umjetne inteligencije, navodi osobu kroz cijeli proces šminkanja detektirajući pogreške itd. Ima puno značajki kao sto su spremanje najdražeg izgleda, videopozivi s prijateljima za provjeru završnog izgleda, direktna kupovina šminke itd.
- Ušli ste u finale, kakva su vaša očekivanja?
LUCIJA: Sam ulazak u finale je bio vrlo neočekivan jer se natjecalo preko 14 000 ekipa iz cijelog svijeta i biti među TOP 6 najboljih timova svijeta je još uvijek teško shvatljivo za nas. Ne bih htjela sada govoriti o očekivanjima za finale, ali želim naglasiti kako je i ovo ogroman uspjeh za nas.
PETRA: Ulazak u finale je velik uspjeh za nas, ali složila bih se sa curama i ne bih htjela prognozirati ishod finala.
ENA: Pokušavamo biti skromne i ne nadati se previše, ali smatram da bismo mogle pobijediti. Radimo jedan mali korak za nas a veliki za populaciju slijepih i slabovidnih. Nadam se da će žiri to prepoznati.
- Kakva su bila vaša iskustva tijekom natjecanja?
LUCIJA: Svaka faza natjecanja se odvijala online pa je falilo malo ljudske komunikacije uživo i kontakta između mentora i samih natjecatelja, no usprkos takvoj situaciju na koju nitko nije mogao utjecati, odlično smo se zabavljale i puno naučile. Moram priznati kako su ponekad rokovi bili vrlo izazovni te je bilo teško balansirati fakultetske obveze, natjecanje i posao, no na kraju smo sve uspjele uz pomoć cura iz L’Oreala, Ines i Maje koje su bile tu za nas u svako doba dana pa i preko vikenda.
PETRA: Put od prve prijave pa do super finala je bio vrlo zanimljiv, edukativan, ali i izazovan. Rokovi su bili teški za ispuniti, ali sve smo poteškoće uspjele svladati i puno naučiti kroz cijelo natjecanje.
ENA: . Iskustva su bila slatko slana. U nekim periodima smo imale jako uske vremenske rokove pa smo u tjednu kolokvija morale napraviti video i prezentaciju za polufinale u dva dana. Iskustva su inace odlicna jer smo naucile nove stvari i same sebe testirale u nekim okolnostima.
- Mislite li da će vam to pomoći u daljnjem osobnom i profesionalnom razvoju?
PETRA: Smatram kako je svako iskustvo, uspješno ili neuspješno, bitno za daljnji osobni i profesionalni razvoj. Brandstorm natjecanja nas je puno toga naučilo jer smo tijekom razvoja ove ideje morale biti i marketinški i financijski i IT stručnjaci. Dobile smo brojne savjete te stekle prijateljstva koja će sigurno utjecati na naš poslovni i osobni razvoj.
LUCIJA: Svako novo iskustvo je korisno i ako to osoba želi, može puno naučiti i u osobnom i profesionalnom životu. Svakako smatram kako smo nas tri puno naučile kroz Brandstorm natjecanje, a pogotovo smo naučile kako je to raditi u timu kroz duži period.
ENA: Ovo je bio test za mnoge stvari koje nas očekuju u poslovnom životu. Rad s ljudima, poštivanje rokova, promocija, umrežavanje… smatram da smo puno naučile i da ćemo moći određene komponente procesa primijeniti i na buduću karijeru.
- Kakvi su vam planovi nakon fakulteta?
LUCIJA: Sve tri dolazimo s ekonomskom podlogom, managament i financije pa se nadamo da ćemo i nakon fakulteta raditi u našem području interesa. Samom prijavom na L’Oreal natjecanje da se zaključiti kako nas zanima i kozmetička industrija, ali vidjet ćemo što nam je život spremio.
PETRA: Nadam se da ću završetkom fakulteta pronaći posao i zaposliti se u segmentu ekonomije koji me zanima – financije, a hoće li to biti u beauty industriji ili nekoj drugoj će pokazati vrijeme.
ENA: Nakon fakulteta bih voljela raditi u kozmetičkoj industriji. Najviše me zanimaju project management i investicije (jer trenutno radim u investicijskom fondu). Smatram da dosta toga ovisi o ishodu ovog natjecanja.
MENTORICE, L’OREAL:
- Kako ste točno pripremale Petru, Enu i Luciju?
Ines: S obzirom na kompleksnost samog projekta i zahtjevnost teme, prvi zadatak je bio studentima predstaviti natjecanje i pojasniti što se od njih očekuje. Timovi koji su ušli u finale su imali prilike svoje rješenje prije Regionalnog finala prokomentirati sa stručnjacima iz L’Oréala, što im je pomoglo da prošire svoja znanja i saznaju više o našem poslovanju.
- Što su sve uključivale pripreme?
Maja: Pripreme su podrazumijevale intenzivnu komunikaciju s timovima kroz sve faze natjecanja, gdje smo im pokušali dati što veću podršku i što jasnije upute što se od natjecatelja očekuje.
- Kakav rezultat očekujete na svjetskom finalu?
Ines: Budući da je ovo prvi put da je lokalni tim ušao među 6 najboljih timova na svijetu, jako smo ponosni na djevojke! Vjerujemo u njih, ali koje god mjesto osvojile, nadamo se da će im ovo ostati u lijepom sjećanju, da će puno toga naučiti, ali se usput i zabaviti.