Svečanom dodjelom nagrada završio je 71. Pulski filmski festival, nacionalna natjecateljska smotra domaće filmske produkcije. Na festivalu su u konkureniji prikazana 22 dugometražna filma.
Ocjenjivački sud radio je u sastavu: glumica Nina Violić, glumac Goran Marković, producentica Mirta Puhlovski, redatelj Nebojša Slijepčević i montažerka Nina Velnić.

S ponosom možemo reći kako su sve nagrade u području dizajna pripale upravo filmskim profesionalcima i umjetnicima koji su uključeni u izvođenje novog diplomskog studijskog programa Scenski dizajn na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.

Tako je Zlatnu arenu za scenografiju dobila doc. art. Željka Burić za rad na filmu „Svemu dođe kraj“ redatelja Rajka Grlića uz tumačenje osjenjivačkog suda: „ Estetski i vizualno, scenografija vrlo odmjereno dočarava društvo u kojem jedni žive u raskoši i bogatstvu a drugi jedva preživljavaju. Željka Burić osmislila je i kreirala bogatu i uvjerljivu scenografiju, koja vrlo realistično pozicionira društveni status likova i bitno pridonosi njihovim karakternim različitostima, te uvećava produkcijsku vrijednost filma.”

Zlatnu arenu za kostimografiju osvojila je Ivana Zozoli Vargović za svoj rad na filmu „Sveta obitelj“ Vlatke Vorkapić čija je radnja smještena u slavonsko selo u 1960-im godinama. Nagradu je žiri obrazložio riječima: “Kostimografkinja Ivana Zozoli Vargović je kreirala iznimno maštovite, vizualno zanimljive brojne bogate kostime koji odlično promišljenom stilizacijom pridonose identitetu filma.”

Za masku na filmu „Božji gnjev“ Kristijana Milića nagrađena je Ana Bulajić Črček uz tumačenje: “Majstorica maske Ana Bulajić Črček odmjereno i realistično, gotovo dokumentarno oslikava cijeli glumački ansambl muškaraca u ratu, suptilno izdvajajući temperamente svakog lika.” Ani Bulajić Črček ovo je peta Zlatna arena, a nedavno je zbog svojih filmskih postignuća postala članicom Američke filmske akademije (AMPAS). Kolegice Zozoli Vargović i Bulajić Črček uključene su u izvođenje predmeta posvećenih filmskoj kostimografiji i maski.

Četvrta u nizu Zlatnih arena iz područja filmskog dizajna dodijeljena je kolegi Krsti Jarmu, suradniku za područje scenografskog kompjutorskog crtanja i vizualnih efekata, za vizualne efekte u filmu „Šalša“ Dražena Žarkovića uz tumačenje: “Vizualni efekti u filmu “Šalša” uspijevaju realistično i dojmljivo stvoriti atmosferu začudnosti i dramatičnosti u jednoj grotesknoj priči smještenoj na mali jadranski otok.”

Diplomski studij Scenski dizajn koji s izvođenjem kreće od ove jeseni, okupio je najznačajnija imena iz područja filmskog, kazališnog i televizijskog dizajna s ciljem da iskusni, priznati i nagrađivani profesionalci prenesu svoja znanja i iskustva budućim generacijama scenskih dizajnera.
Za Akademski.hr napisala izv. prof. art Tanja Lacko s Odsjeka scenskog dizajna, ADU




