
Zajednički studij Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilišta u Dubrovniku
Novi doktorski studij "Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju"
Studij će se izvoditi na hrvatskom i engleskom jeziku, a sastoji od pet međusobno povezanih modula Turizam, Marketing, Menadžment, Međunarodno poslovanje i Digitalno poslovanje. Za razliku od postojećih studija istog naziva, naglašava se digitalna transformacija kao središnja nit vodilju u području poslovne ekonomije budućnosti.
Na jesen s izvođenjem kreće prvi poslijediplomski doktorski studij iz područja digitalne ekonomije u Hrvatskoj “Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju”. Riječ je o zajedničkom studiju Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Natječaj za upis prve generacije polaznika bit će raspisan u rujnu, a izvođenje nastave započet će od 1. listopada 2020. na Sveučilištu u Dubrovniku.
DIGITALNA TRANSFORMACIJA
Studij će se izvoditi na hrvatskom i engleskom jeziku, a sastoji od pet međusobno povezanih modula Turizam, Marketing, Menadžment, Međunarodno poslovanje i Digitalno poslovanje koji će obrađivati teme ključne za područja poslovne ekonomije, ali za razliku od postojećih studija istog naziva, naglašavaju digitalnu transformaciju kao središnju nit vodilju u području poslovne ekonomije budućnosti.
Kao razlog pokretanja studija, navodi se da je jedno od temeljnih obilježja svijeta u kojem današ živimo sveobuhvatni proces digitalne transformacije koji zahvaća sve aspekte društvenog života. Pokretači smatraju da će digitalna transformacija utjecati na sve gospodarske sektore i odrediti potencijal rasta i razvoja svjetskih gospodarstava. Naime, prema Svjetskom ekonomskom forumu gotovo 30% poslova koji postoje u 2020. godini izumljeni su u proteklih pet godina te se predviđa da će 2023. godine čak 60% novih poslova zahtijevati vještine koje trenutno posjeduje samo oko 20% populacije.
Kao prvi takav studij u Republici Hrvatskoj, poslijediplomski sveučilišni doktorski studij Poslovne ekonomije u digitalnom okruženju kao svoje polazište uzima prethodno navedenu činjenicu te ima za cilj pružiti svojim polaznicima znanja i vještine koja će ih učiniti konkurentnim u digitalnom gospodarstvu.
KONKURETNE VJEŠTINE
Studij je namijenjen trima ključnim kategorijama polaznika. Prvu kategoriju čine poduzetnici i menadžeri postojećih poslovnih subjekata koji u uvjetima digitalne transformacije vide priliku za poslovni probitak i unaprjeđenje konkurentnosti kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. Drugu kategoriju polaznika čine studenti iz inozemstva koji podrazumijevaju znanstveni podmladak sa znanstveno-istraživačkih institucija s kojim Sveučilište u Dubrovniku ima postojeću znanstveno-istraživačku suradnju, polaznici koji su dio svog visokog obrazovanja proveli na Sveučilištu u Dubrovniku te polaznici koji nisu imali izravnog kontakta sa Sveučilištem u Dubrovniku, ali su zainteresirani za pohađanje poslijediplomskog (doktorskog) studija iz područja Poslovne ekonomije u digitalnom okruženju. Konačno, treću skupinu polaznika čine polaznici koji su zainteresirani za sektorske, regionalne, nacionalne i međunarodne odrednice rasta i razvoja poslovnih subjekata odnosno mogućnosti upravljanja ekonomskim tijekovima u digitalnom gospodarstvu.
Važnost navedenog studija prepoznata je od strane tržišta o čemu svjedoči i niz sporazuma potpisanih s renomiranim svjetskim tvrtkama koje posluju u Republici Hrvatskoj, predstavnicima lokalne i regionalne zajednice te potpornim institucijama u gospodarstvu. Aktualnost navedene teme daje za pravo očekivati da će interes za studij postojati i izvan granica Republike Hrvatske te ga čini jedinstvenim doktorskim studijem u Republici Hrvatskoj.