
Tradicionalno je ˝IN˝
Ishod projekta u kojem je sudjelovao i Agronomski fakultet u Zagrebu doprinijet će popularizaciji gastronomskih specijaliteta, običaja te tradicije ruralnog kraja. Očekuje se povećana svijest zajednice, posebice mladih o važnosti očuvanja tradicijskih vrijednosti i običaja
Projekt Tradicionalno je ˝IN˝ je projekt udruge Hrvatsko agroekonomsko društvo, a financiran je od Grada Zagreba u sklopu Javnog natječaja za dodjelu potpore za programe/projekte udruga za 2020.
Cilj projekta bio je promicanje i popularizacija tradicionalnih vrijednosti i običaja ruralnog prostora kroz promociju agroturističkih gospodarstava koja svoju ponudu zasnivaju na tradiciji kraja u kojem se nalaze.
Na projektu je sudjelovalo ukupno devet studenata, koji su zajedno sa svojim mentorima sudjelovali u provedbi aktivnosti. Svi studenti i mentori dolaze s tri visoko obrazovne institucije:
– Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
– Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek
– Visoko gospodarsko učilište u Križevcima
Studenti su imali zadatak osmisliti i implementirati promotivnu strategiju, kako bi se javnosti, a posebice mlađoj populaciji približile tradicijske vrijednosti. U tu svrhu su odabrana tri poljoprivredna gospodarstva iz različitih ruralnih područja, na kojima su mladi izradili popis gastronomske baštine i običaja u svrhu promocije.
Gospodarstva koja su sudjelovala na projektu su:
OPG Tomurad (Popovec)
OPG Mario Romulić (Bilje)
Seoski turizam Rakić (Čabraji)
Projekt je baziran na očuvanju tradicionalnog bogatstva, gdje mladi svojim vještinama i zalaganjem upoznaju građane s ruralnim vrijednostima i običajima te ih žele osvijestiti o važnosti njihovog očuvanja. Broj agroturističkih gospodarstava u Hrvatskoj se povećava iz godine u godine, a članovi Hrvatskog agroekonomskog društva su prepoznali neiskorištenost potencijala za razvoj novih agroturističkih gospodarstava i za kvalitetniju promociju baštine. Stoga je organizator odlučio angažirati studente da osmisle promotivnu strategiju i putem digitalnih marketinških alata učine tradicionalno IN.
U prvoj fazi su studenti u suradnji s mentorima, članovima Hrvatskog agroekonomskog društva i nastavnicima tri spomenute visokoškolske institucije te vlasnicima tri odabrana agroturistička gospodarstva, prikupljali podatke o gastronomskoj baštini i običajima pojedinog ruralnog područja.
Druga faza projekta se odnosila se na definiranje promotivnih strategija i promociju triju odabranih gospodarstva s naglaskom na tradiciju, gastronomiju i običaje kraja. Studenti su u skupinama, uz podršku mentora i vlasnika agroturističkih gospodarstava, osmišljavali i izrađivali/dorađivali promotivne materijale za odabrana agroturistička gospodarstva.
Treća faza projekta je obuhvaćala predstavljanje svih promotivnih rješenja i diseminaciju rezultata. Izrađeni su promotivni materijali, a rezultati projekta su predstavljeni na skupu, koji se održao ˝online˝ putem platforme ˝Zoom meetings˝.
Ishod projekta i promotivnih kampanja doprinijet će popularizaciji gastronomskih specijaliteta, običaja te tradicije ruralnog kraja. Očekuje se povećana svijest zajednice, posebice mladih o važnosti očuvanja tradicijskih vrijednosti i običaja.
Izravni korisnici projekta su studenti i agroturistička gospodarstva uključena u projekt, ali i sva ostala agroturistička gospodarstva, akademska zajednica i svekolika javnost.