
Razvoj nastavničkih kompetencija učitelja i nastavnika
U organizaciji Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol Razvoj nastavničkih kompetencija učitelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama, kojeg je moderirala je izv. prof. dr. sc. Višnja Rajić, predsjednica Radne skupine za cjeloživotno obrazovanje Sveučilišta u Zagrebu.
Okrugli stol održan je s ciljem poticanja stručne rasprave o konceptu nastavničkih kompetencija učitelja i nastavnika u srednjim i osnovnim školama koje se stječu u okviru programa cjeloživotnoga obrazovanja na sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu.

Skup je započeo pozdravnim govorom prorektora za znanost, istraživanje i poslijediplomske studije Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Dubravka Majetića, koji je ujedno i koordinator Radne skupine za cjeloživotno obrazovanje, nakon čega je kroz tri tematska bloka raspravljano o pojedinim aspektima razvoja nastavničkih kompetencija učitelja i nastavnika. O aktualnoj situaciji u obrazovanju nastavnika, cjeloživotnom obrazovanju i profesionalnom razvoju, kao i o izazovima reforme, na skupu su govorili predstavnici relevantnih dionika koji svojim djelovanjem pridonose razvoju nastavničkih kompetencija.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih zastupala je voditeljica Odjela za Hrvatski kvalifikacijski okvir Josipa Češnovar, Agenciju za odgoj i obrazovanje n skupu je predstavljala viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge u srednjim školama i odgajatelje u učeničkim domovima Kristina Šunjić, a u ime Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih govorila je pomoćnica ravnatelja za razvoj strukovnoga obrazovanja Vesna Anđelić. Uvid u organizaciju i izvedbu programa stjecanja nastavničkih kompetencija, te o postojećim perspektivama Sveučilišta u ovom području, na skupu su iznijele prodekanica za nastavu i studente Učiteljskoga fakulteta izv. prof. dr. sc. Adrijana Višnjić Jevtić, prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija s Prirodoslovno-matematičkoga fakulteta i doc. dr. sc. Diana Tomić s Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kroz tri tematska bloka predstavnice institucija pokušale su odgovoriti na pitanja kako graditi održiv i kvalitetan sustav nastavničkoga profesionalnoga razvoja. Skup je završio raspravom sudionika tijekom koje su kreirani zaključci o razvoju nastavničkih kompetencija.
Na okruglom stolu potvrđeno je kako je Sveučilište u Zagrebu relevantan dionik u sustavu obrazovanja nastavnika, kako tijekom inicijalnoga obrazovanja tako i tijekom cjeloživotnoga obrazovanja. Također, istaknuto je kako se trenutno odvija mnogo procesa u kojima predstavnici Sveučilišta i fakulteta trebaju sudjelovati – od aktivnosti izrade zakonskih rješenja, planiranja razvoja sustava odgoja i obrazovanja i programa cjeloživotnoga obrazovanja te profesionalnoga razvoja, sustava napredovanja odgojno obrazovnih djelatnika, potencijalnog licenciranja, i sl.
I dok su nakon inicijalnoga obrazovanja nastavnika nadležne agencije zadužene za profesionalni razvoj nastavničkih kompetencija te sustavno provode programe cjeloživotnoga obrazovanja, sudionici skupa zaključili su da je nužno dodatno unaprijediti postojeću suradnju sa sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu koje sudjeluju u procesu daljnjega razvoja takvih programa, posebice budući da kvaliteta obrazovanja ovisi o kvaliteti učitelja i nastavnika.
Predstavnici resornoga Ministarstva, Agencije za odgoj i obrazovanje te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u kontekstu reforme obrazovanja i potrebe za stjecanje novih, ali i usavršavanje postojećih nastavničkih kompetencija, izrazili su svjesnost svoje zadaće i važnosti provedbe učinkovitih programa cjeloživotnoga obrazovanja s ciljem unaprjeđenja kompetencija nastavnika u odgojno-obrazovnom sustavu.
Sveučilište u Zagrebu spremno je ponuditi različite programe cjeloživotnoga obrazovanja kojima se osigurava usavršavanje nastavničkih kompetencija i na sastavnicama Sveučilišta, bilo da se radi o predmetno specifičnim kompetencijama ili općim nastavničkim kompetencijama.
Zaključno, svi predstavnici nadležnih institucija kao ključni dionici prepoznaju zajedničke interese, a to su dobrobit učitelja i učenika u obrazovnom sustavu, a oni su ostvarivi isključivo obrazovanjem kompetentnih učitelja i nastavnika.