
PBF održao još jednu Ecotropheliu
Pobijedio je proizvod Rootoos čime je tim InovEativci osvojio novčanu nagradu od 700 eura. Predstavljat će Hrvatsku na europskom natjecanju Ecotrophelia Europe, koje će biti održano u Kölnu 7. i 8. listopada 2025. godine, u sklopu svjetskog sajma hrane i pića Anuga
Na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održano je 11. nacionalno studentsko natjecanje u kreiranju eko-inovativnih proizvoda Ecotrophelia Hrvatska 2025.
Ove godine na natjecanju su sudjelovala tri studentska tima koji su prezentirali svoje kreativne proizvode Komba (fermentirani čajni napitak s dodatkom tropa aronije), Rootoos (slani proizvod od dehidriranog povrća s umakom) i HerFlow (funkcionalno bezalkoholno piće na biljnoj bazi). U timu Cultiva, koji je prezentirao proizvod Komba, bilo je petero studenata s Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku, u timu InovEativci, koji su predstavili proizvod Rootoos, bilo je šestero studenata s Fakulteta turizma i ruralnog razvoja u Požegi, dok je u timu HerFlow, koji su prezentirali proizvod istog imena, bilo petero studenata s Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu.

U organizaciji natjecanja, u PBF, sudjelovao je EIT Food Hub Hrvatska, konzorcij sastavljen od inovacijske agencije Smion i PBF-a. Pokrovitelj natjecanja bila je Hrvatska gospodarska komora.
Uočivši izvrsnu povezanost ciljeva Ecotrophelia natjecanja s ishodima učenja prijediplomskih i diplomskih studija PBF-a, prof. dr. sc. Draženka Komes je 2014. godine inicirala održavanje 1. nacionalnog natjecanja u kreiranju eko-inovativnih proizvoda Ecotrophelia Hrvatska.
– Cilj natjecanja je poticanje studentske inovativnosti i kreativnosti, stvaranje novih eko-inovativnih proizvoda, temeljenih na studentskim idejama, te njihov plasman i promocija na nacionalnom i europskom tržištu. Natjecanje podrazumijeva pripremu i prezentaciju prehrambenog proizvoda koji mora biti prikladan za ljudsku prehranu, a između ostalih kriterija, posebice je važno da proizvod bude inovativan u jednom ili više aspekata (koncept, i/ili tehnologije, i/ili receptura, i/ili pakiranje u usporedbi s prehrambenim proizvodima koji su već na tržištu) i da je eko-inovativnog karaktera (podrijetlo sirovina, reciklirajuća ambalaža, ušteda energije tijekom proizvodnog procesa i/ili novi kanali distribucije i slično), objašnjava za Akademski.hr profesorica Komes.
Na ovogodišnjem natjecanju pobijedio je proizvod Rootoos čime je tim InovEativci osvojio novčanu nagradu od 700 eura. Predstavljat će Hrvatsku na europskom natjecanju Ecotrophelia Europe, koje će biti održano u Kölnu 7. i 8. listopada 2025. godine, u sklopu svjetskog sajma hrane i pića Anuga.

Ecotrophelia natjecanje otpočelo je svoju avanturu 2000. godine u Francuskoj pod nazivom Trophelia, a 2008. godine prošireno je na europsku razinu.