AktualnoNovostiObrazovanjeProjektiStudentiZnanost

Novim jurilicama do pobjede 

Tijekom posljednjih 20 godina, FSB Racing Team proizveo je niz trkaćih bolida i proputovao cijelu Europu kako bi sudjelovali u godišnjim natjecanjima Formula Student. Svečano obilježavanje 20 godina postojanja tima upriličeno je predstavljanjem novih jurilica, kao i projektnih (te natjecateljskih) aktivnosti koje slijede u ostatku godine

Na svečanom obilježavanju 20 godina postojanja FSB Racing Teama (okuplja 65 članova s raznih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu) na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu službeno su predstavljena dva nova Formula Student bolida. Dvoranom se prolomio pljesak kada su nove jurilice otkrivene, a okupljenima su se obratili tehnički voditelji projekata te predstavili proces razvoja i specifikacije izloženih jurilica.

VulpesD

Električni bolid VulpesR dobio je „novo ruho” i postao VulpesD, prvi hrvatski autonomni Formula Student bolid. Stazu definiranu čunjevima bolid „vidi” pomoću raznih senzora – 3D LiDARa i stereo kamere, ističu iz FSB Racing Teama. SLAM algoritam (istovremena lokalizacija i mapiranje) na računalu pomoću podataka iz senzora istovremeno stvara kartu čunjeva i pozicionira bolid u njoj. Nadalje, VCU (upravljačka jedinica vozila) upravlja pogonskim motorima, kočnicom i skretanjem prema uputama računala. Bolidom se ne može upravljati daljinski jer to nije dopušteno pravilnikom, no u vozilu se nalazi RES (daljinski sustav za hitne slučajeve) koji aktivira kočioni sustav u slučaju nužde.

– Ljudi inače nemaju percepciju o tome što mi u timu radimo. Smatra se da mi nabavimo komponente i samo sklopimo auto, no to u stvarnosti nije tako. Gotovo sve komponente sami razvijamo i proizvedemo sami, a ove godine smo za novi električni bolid razvili i vlastite elektromotore, naglasila je Petra Vukas, voditeljica hardverskog dijela autonomnog vozila.

Novim jurilicama do pobjede 

Taurus

Taurus je električni bolid napravljen prema vozaču, nastalo iz lekcija naučenih kroz godine razvoja i proizvodnje prethodnih bolida. Kod razvoja ove jurilice posebno je pažnje dano ergonomiji i prilagodljivosti vozaču, a kao pomoć pri vožnji koriste se i upravljački sustavi torque vectoring te traction control koji su studenti samostalno razvili. Od daljnjih specifikacija, dva su motora od kojih je svaki snage 40 kW, neovisni jedan o drugome, smješteni u stražnjim kotačima bolida, a kompozitna monocque šasija dosad je najlakša šasija proizvedena u radionici tima te ima masu od samo 23,4 kilograma. Ukupna masa bolida iznosi 183 kilograma. Konačno, aktivan aerodinamički sustav služi reguliranju aerodinamičke sile tijekom vožnje.

Nakon predstavljanja ovih dviju jurilica za FSB Racing Team slijedi intenzivna sezona testiranja vozila i priprema za natjecanja.

Novim jurilicama do pobjede 

Martin Jurman, prošlogodišnji tehnički voditelj projekta električnog bolida, otkrio je planove za natjecateljsku sezonu:

– S električnim bolidom sudjelovat ćemo na četiri natjecanja – FS Easter u Mađarskoj koje će nam poslužiti kao priprema za ono što nas očekuje u kolovozu. Tada krećemo na turu Europom – prvo FS East u Mađarskoj na Hungaroringu, zatim FS Češka te posljednje naše domaće natjecanje FS Alpe Adria u Novom Marofu gdje će se tim po prvi put natjecati i s autonomnim vozilom.

Povezani članci

Back to top button