AktualnoMeđunarodna suradnjaNovostiObrazovanjeProjektiStudentiZnanost

Nagrada ERF-ovoj Antoniji Blaži Ostojić

Na doktorskom studiju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta “Poremećaji jezika, govora i slušanja” dodijeljena je nagrada doktorandici Antoniji Blaži Ostojić za objavljeni rad u inozemnom časopisu s inozemnim suautorima. Radom je pokazano da djevojčice brže razvijaju rječnik u mlađoj dobi u svim jezicima

Pisali smo nedavno na stranicama Universitas portala o obilježavanju prvog po redu Dana doktoranada Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, na kojem su sudjelovali doktorandi s oba poslijediplomska doktorska studija kao i njihovi profesori. Naime, zagrebački ERF nositelj je dva poslijediplomska doktorska studija: „Prevencijska znanost i studij invaliditeta“ i „Poremećaji jezika, govora i slušanja“.

A upravo na doktorskom studiju “Poremećaji jezika, govora i slušanja” dodijeljena je nagrada doktorandici Antoniji Blaži Ostojić za objavljeni rad u inozemnom časopisu s inozemnim suautorima.

Nagrada ERF-ovoj Antoniji Blaži Ostojić
Antonija Blaži Ostojić

– Tijekom doktorskog studija, već krajem prve godine studija, pružila mi se prilika da sudjelujem u velikom međujezičnom istraživanju vođenom od strane moje mentorice prof. dr. sc. Jelene Kuvač Kraljević (ERF), a u suradnji s renomiranim istraživačima sa sveučilišta Tartu (Estonija) i Helsinki (Finska). Iz te suradnje proizašao je članak kojeg smo u suautorstvu s inozemnim istraživačima objavili u renomiranom A1 časopisu Infant Behavior and Development, objašnjava Antonija za Universitas portal.

Ovaj je rad proizašao iz teme njena diplomskog rada o ranom jezičnom razvoju, o području koje je, uz ostala, i istraživački zanima. Dok je istovremeno razvijala temu buduće doktorske disertacije (o procesima razumijevanja pročitanog u djece s jezičnim poremećajem), paralelno se bavila ovim istraživanjem.

– Ova izuzetna prilika koja mi se pružila kao mladom istraživaču omogućila mi je učenje iz prve ruke o postupcima stvaranja i razvoja međunarodnog istraživanja, o međunarodnoj suradnji s inozemnim istraživačima, o načinu pripreme znanstvenog članka za objavljivanje u visoko citiranom stranom časopisu na engleskom jeziku, postupku recenzija i korektura te sam kao autor bila maksimalno angažirana u svim navedenim procesima.

Također, imali su priliku izložiti rezultate ovog istraživanja na vodećem svjetskom kongresu IALP 2019 – International Association of Communication Sciences and Disorders održanom na Tajvanu. Antonija ističe kako je izrazito zahvalna na pruženoj prilici jer smatra da joj je ovo iskustvo dalo značajan temelj za razvoj istraživačke karijere koji koristi već za izradu doktorskog rada, a pomoći će joj i za buduća istraživanja i projekte.

Nagrada ERF-ovoj Antoniji Blaži Ostojić
Rezultati ovog istraživanja ukazuju i na potencijalno značajniju ulogu unutarnjih čimbenika u odnosu na vanjske čimbenike u razvoju jezika dvogodišnje djece

Glavni cilj ovog međujezičnog istraživanja bio je proučiti ulogu specifičnih unutarnjih (spol djeteta) i vanjskih čimbenika (redoslijed rođenja djeteta, razina obrazovanja roditelja) u jezičnom razvoju dvogodišnje djece u svrhu dobivanja podataka o općim i jezično-specifičnim obilježjima ranog jezičnog razvoja u različitim jezicima. U istraživanju je sudjelovalo 351 dijete iz tri europske države (tri jezično-govorna područja): Hrvatske, Estonije i Finske kako bi se promatrao utjecaj tipologije jezika i demografske strukture na razvoj jezika u mlađe djece. Podatci su prikupljeni primjenom specifičnog metodološkog instrumentarija- MacArthur Bates Komunikacijskih razvojnih ljestvica, kratka verzija (CDI-II) u sva tri jezika.

– Temeljem provedbe ovog istraživanja dobili smo važne podatke o ranom ekspresivnom rječniku djece, to jest o sličnosti opsega rječnika u dobi od 2 godine među jezicima. Nadalje, dobiveni su podatci o utjecaju spola kao unutarnjeg čimbenika na veličinu i razvoj rječnika u mlađoj dobi u svim jezicima, u korist djevojčica te njegovu ulogu kao prediktivnog faktora. Potvrđeno je i da sposobnost slaganja riječi u rečenicu u dobi od 2 godine možemo predvidjeti temeljem ekspresivnog rječničkog razvoja. Rezultati ovog istraživanja ukazuju i na potencijalno značajniju ulogu unutarnjih čimbenika u odnosu na vanjske čimbenike u razvoju jezika dvogodišnje djece, zaključuje Antonija Blaži Ostojić.

Povezani članci

Back to top button