AktualnoNovostiObrazovanjeReportažeStudentiZnanost

Modna revija Tekstilno-tehnološkog fakulteta

Modna revija DIPMOD_8_9 publici je predstavila modne poetike petero mladih modnih dizajnera koji su unazad dvije akademske godine diplomirali na TTF-u. Riječ je o Dori Busak, Alison Ivašić, Ani Majdandžić, Jeleni Obadić i Vicku Racetinu

U prekrasnome Francuskom paviljonu, koji se nalazi u dvorištu zagrebačkog Studentskog centra, održana je godišnja revija diplomskih kolekcija studenata modnog dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Modna revija DIPMOD_8_9 publici je predstavila modne poetike petero mladih modnih dizajnera koji su unazad dvije akademske godine diplomirali na TTF-u. Riječ je o Dori Busak, Alison Ivašić, Ani Majdandžić, Jeleni Obadić i Vicku Racetinu. U svojim istraživanjima modnog jezika, ovi mladi dizajneri modu komuniciraju kao mogućnost metamorfoze odjevenog tijela u dva tematska okvira: moda i okolni prostor te moda i sjećanje.

Modna revija Tekstilno-tehnološkog fakulteta

Unutar prvog tematskog okvira nalaze se kolekcije De-Forme Jelene Obadić te kolekcija 4T+2 dizajnerice Ane Majdandžić. Jelena Obadić u kolekciji De-Forme istražuje odnos arhitekture, mode i pojedinca. Modno odijevanje i arhitektonsko djelo dizajnerica izjednačuje s pojmom nastambe koja komunicira s okolinom. Na konkretnom primjeru arhitektonskih djela Jacquesa Herzoga, dizajnerica istražuje primarno protektivnu funkciju odjeće te estetske i konstrukcijske elemente kao počelo za oblikovanje odjevne forme. Kolekcijom dominiraju materijali izraženih tekstura te monokromatska paleta s reduciranom upotrebom kolorističkog akcenta. Izjednačavajući modeliranje kroja s izradom arhitektonskog crteža, kolekcija De-Forme predstavlja dosljedno, ali ne i doslovno pretvaranje jezika arhitekture u odjevni znak, te njegovo prilagođavanje estetici modnog dizajna.

U kolekciji 4T+2 dizajnerice Ane Majdandžić riječ je o upečatljivoj modnoj naraciji koju dizajnerica temelji na Galenovoj teoriji temperamenata. Istražujući suodnos temperamenta, osobnosti i odijevanja, dizajnerica jakim koloritom oblikuje šest ekspresivnih modnih silueta koje su odjevni ekvivalent za četiri tipa temperamenata. Kolerik, melankolik, flegmatik, sangvinik te dva tipa osobnosti, ekstrovert i introvert za Anu Majdandžić zadani su konceptualni okvir kolekcije koji je dodatno naglašen i ekspresijom lica. Lice kao sredstvo komunikacije s okolinom dizajnerica zastire ručno pletenim oglavljima koja predstavljaju pojednostavljeni izraz lica svakog od navedenih tipova temperamenata.

Modna revija Tekstilno-tehnološkog fakulteta

Kolekcija KOVARI Alison Ivašić nalazi se unutar drugog tematskog okvira koji istražuje temu mode i sjećanja. Alison Ivašić istražuje kulturu rudarenja kao oblik kolektivne memorije i prepoznatljivog identiteta grada Labina. U oblikovanju odjeće dizajnerica istražuje načine prevođenja jezika antimodne rudarske odjeće u odjeću modnog koda. Modni jezik minimalističkog predznaka dizajnerica oblikuje rekonstruirajući krojnu sliku odjevnih elemenata radne i svečane odjeće rudara. Poštujući antimodni uniformni jezik, unutar kolekcije pronalazimo rodno neutralne odjevne predmete organizirane u šest odjevnih kombinacija. Uz dominantno sivo-plavi kolorit kolekcije, dizajnerica kao autorski jezik brendira zavičajni govor, a grafičke elemente rudarskih simbola, slogana i signalizacije digitalno redizajnira u autorske etikete za odjeću i dugmad.

Modna revija Tekstilno-tehnološkog fakulteta

Dora Busak koncept diplomske kolekcije ÒSLONAC temelji na proučavanju dizajnerskog opusa vlastite majke koja je 1980-ih godina i sama bila dizajnerica tekstila. Kolekcija je prožeta snažnim autobiografskim elementima u kojima je majčin lik preveden u lik heroine. Njegujući intimistički pristup, Dora Busak sagledava majčin lik kroz prizmu samohranog roditeljstva, a koncept rada i izrade modne kolekcije temelji na istraživanju majčinih dizajnerskih radova i fotografija preuzetih iz obiteljskog albuma. Kolekcija ÒSLONAC osuvremenjeni je prijevod stilskog narativa odijevanja 1980-ih godina u kojem se power suit nameće kao dominantna hibridizirana modna silueta kolekcije.

Pravila privatnosti

Vicko Racetin u kolekciji [grand]-PA autoreferencijalno progovara o vlastitom djetinjstvu i osobnoj povezanosti s djedom. Dizajner se u koncipiranju kolekcije fokusira na pojmove grand kao sinonim za veliko te kratice P i A koje simboliziraju riječ Personal Association odnosno osobnu povezanost. Navedeni pojmovi postaju oblikotvornim zadatkom kolekcije u kojoj svjedočimo neprekidnoj igri između predimenzioniranih i standardnih odjevnih silueta kao metafori toplog odnosa djeda i unuka. Vuna, rukotvorstvo i pletenje dizajnerova su nostalgična potraga za izgubljenim vremenom u kojem su tekstilno okruženje suknenih materijala i cerada, snopova užadi i plastičnih igala za krpanje ribarskih mreža postali dizajnerovom nježnom modnom poetikom.

Modna revija Tekstilno-tehnološkog fakulteta

 Uz diplomske kolekcije, na modnoj reviji DIPMOD_8_9 predstavljeni su i radovi studenata prve godine diplomskog studija modnog dizajna (Lucie Cote, Klaudie Curman, Katarine Galović, Ene Jelić, Magdalene Juričić, Katarine Matulin, Ines Peić Tukuljac, Ree Peternel, Eme Šram, Marka Marića i Antee Zimaj) koji su nastali pod mentorstvom prof.art.dr.sc. Jasminke Končić i mag.ing.des.tex. Duje Kodžomana, asistenta vanjskog suradnika.

Povezani članci

Back to top button