
Međunarodna suradnja Grafičkog fakulteta
U drugoj radionici EPE projekta sudjelovalo je po pet studenata iz francuske Valence i zagrebačkog Grafičkog fakulteta. Koordinaciju radionice su proveli Dominique Cunin, idejni začetnik projekta sa suradnicima Coline Houot i Raphaël Bottura, te nastavnici s Grafičkog fakulteta, Tomislav Cigula i Dorotea Kovačević
Od 18. – 22. ožujka 2024. na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održana druga radionica u okviru EPE projekta.
EPE projekt je pokrenut od strane ESAD GV (École Supérieure d’Art et Design de Grenoble/Valence) s ciljem razvoja alata otvorenog koda za grafički dizajn. U početnoj fazi su suradnici bili Hexagone arts & sciences national stage (Grenoble), Esisar (Valence School of Embedded Systems Engineering, INPG) i Pagora (School of Paper and Printed Communication Engineering, INPG).
Krajem 2023. godine započeo je projekt financiran od strane Europske unije kojim je proširena mreža suradnika u geografskom i multidisciplinarnom smislu. Istraživački konzorcij je s već spomenutim ustanovama proširen sa Sveučilištem u Sfaxu, odjelom vizualnog dizajna, 4C istraživačkim centrom iz Tunisa, Grafičkog fakultetom iz Zagreba te Sveučilištem Ekonomije, odjel grafičkog dizajna iz Izmira, Turska.
Više o projektu možete pronaći na mrežnoj stranici.
Na radionici je bilo po pet studenata sa ESAD GV (Maissane Escur, Thomas Croze, Simon Tregouët, Maeva Morinière and Hugo Lopez) i Grafičkog fakulteta (Sara Iva Merlić, Ema Lovrić, Rebeka Šćulac, Filip Marjanović, Katrin Veselinović).
Koordinaciju radionice su proveli Dominique Cunin, idejni začetnik projekta sa suradnicima Coline Houot i Raphaël Bottura, te nastavnici s našeg fakulteta, Tomislav Cigula i Dorotea Kovačević.
Prvog dana radionice, Coline Houot je studente Grafičkog fakulteta upoznala s alatima koji će biti korišteni tijekom radionice. Dominique Cunin im je prezentirao projekt kako bi stekli globalnu predodžbu o njegovim ciljevima i opsegu.
Nakon kompletiranja tima u cijelosti, dekan prof. Klaudio Pap zaželio je gostima dobrodošlicu i uspješan rad. Studenti su se tada podijelili u međunarodne parove te počeli s radom na razvoju rješenja koristeći elemente (tekst i slike) koje su pripremili studenti Grafičkog fakulteta. Nakon kritičkog sagledavanja materijala i rasprave o tehničkim ograničenjima povezanih s tiskovnom podlogom te tehnikama tiska, studenti su nastavili rad na vizualnom rješenju proizvoda u tiskanom i digitalnom mediju. U srijedu su otisnuta prva rješenja te su studenti prezentirali svoje ideje iza postignutih rješenja. Zajedno s nastavnicima raspravljene su neke poteškoće u realizaciji, a dan je završio sa obilaskom centra Zagreba gdje su gosti mogli vidjeti znamenitosti tijekom dana, te uživati u noćnim instalacijama Festivala svjetla.
– Četvrtak i petak ujutro su protekli u završnim aktivnostima grafičke pripreme i finalizaciji prezentacija za izložbu rezultata radionice. Kako se približavalo vrijeme izložbe nastupile su napetosti oko završetka svih rješenja do zadanog roka – baš kao i u realnoj proizvodnji, uspjeli smo, poručuju s Grafičkog fakulteta te nastavljaju:
– Filip Marjanović i Simon Tregouët oblikovali su brošuru na temu „Kamen i klesarstvo u Hrvatskoj“ čija posebnost leži u slikama koje su uspjeli generirati tako što su slike kamenja zamijenile piksele generiranih slika. Tema za brošuru koju su oblikovale Ema Lovrić i Maissane Escur bila je „Ambalaža u Hrvatskoj“. Specifičnost njihovog rješenja je bila u načinu kako korisnik pristupa sadržaju. Zbog nestandardne vrste uveza, da bi se mogla pročitati stranica i pogledati slika u brošuri (odnosno vidjeti “proizvod u ambalaži”) stranica se treba izrezati nožem ili škarama. Rebeka Šćulac i Hugo Lopez oblikovali su brošuru o ljepotama Hrvatske koja se sastoji od 4 segmenta: Jadranske obale i otoka, Nacionalnih parkova i parkova prirode, gradova, te gastronomije. Svaki od ta 4 segmenta vizualno je prikazan drugačijom boju. Na svakoj stranici se može naći ponešto od svake cjeline. Takvom kompozicijom autori su prikazali raznolikost i širinu kulture u Hrvatskoj. Dodatno su istražili mogućnosti eksperimentiranja s orijentacijom teksta i slika, čime su postigli da se brošura ne čita samo iz jednog kuta već se treba rotirati, što podsjeća na čitanje karte. Katrin Veselinović i Maeva Morinière kreirale su rješenje za brošuru s temom „Grafički dizajn u Hrvatskoj“ u kojoj se korisniku pruža mogućnost interakcije s dizajnom pomoću opcije označavanja teksta paletom boja koja se proteže kroz brošuru. Tema brošure koju su dizajnirale Sara Iva Merlić i Thomas Croze bila je „Tradicionalni hrvatski uzorci“ gdje je korištena japanska tehnika uveza zbog povezanosti s tradicionalnih ručnim vezovima i čipkarstvom. Posebnost brošure je u pismu koje svojim izgledom asocira na slova ispisana ručnim vezom i uzorke korištene u tkanju tradicionalnih tkanina.
Najzanimljiviji interaktivni aspekt postignut je na stranicama sastavljenih od slova koja se nasumično izmjenjuju tvoreći uzorak.
Izložbu rezultata posjetili su studenti i nastavnici Grafičkog fakulteta koji nisu skrivali oduševljenje studentskim rješenjima. Zatvaranje radionice proteklo je kroz raspravu o rezultatima, mogućim unaprjeđenjima te sljedećim koracima u provedbi EPE projekta.