
Irsko iskustvo čakovečkih studenata
Koordinatorica i voditeljica projekta na Učiteljskom fakultetu je doc. dr. sc. Adrijana Višnjić-Jevtić. Jedna od projektnih aktivnosti uključuje razmjenu studenata, te je 16 studentica druge i treće godine studija ranog i predškolskog odgoja čakovečkog odsjeka s četiri nastavnice od 12. do 18. studenoga boravilo u Irskoj
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu sudionik je Erasmus+ projekta Wellbeing and Involvement Starting with Play (WAISP). Projekt, čiji je coordinator Atlantic Technological University (ATU) Mayo iz Irske, usmjeren je istraživanju dobrobiti djece i ulogu igre u njenom ostvarivanju.
Koordinatorica i voditeljica projekta na Učiteljskom fakultetu je doc. dr. sc. Adrijana Višnjić-Jevtić. Jedna od projektnih aktivnosti uključuje razmjenu studenata, te je 16 studentica druge i treće godine studija ranog i predškolskog odgoja čakovečkog odsjeka s četiri nastavnice od 12. do 18. studenoga boravilo u Irskoj.
Tijekom boravka sudjelovali su, zajedno sa svojim irskim kolegama, na predavanjima i radionicama koje su za njih održali nastavnici oba uključena sveučilišta. Studenti su imali priliku učiti o irskom kurikulumu i razvoju samog ranog i predškolskog odgoja, matematici, kineziološkoj kulturi, dječjim pravima te međusobno razmjenjivali iskustva. Tijekom boravka bili su organizirani posjeti dvjema ustanovama ranog I predškolskog odgoja. Studenti su u vrtiću Mayo Abbey imali priliku upoznati se s cjelodnevnim programom boravka djece u dobi od 0 do 12 godina. Također, posjetili su i vanjski vrtić Outdoor Explorers u kojem djeca sve vrijeme provode vani i istražuju.
Domaćini su organizirali izlet kako bi student upoznali okruženje u kojima djeca i student žive i rade. Tijekom izleta student su se upoznali s prirodnim i kulturnim dobrima zapadne Irske. Posjetili su Kylmore Abbey, Doolough Valley i gradić Westport. Putovanje je zaokruženo posjetom Trinity Collegeu i razgledom Dublina.
Boravak u Irskoj pridonio je akademskim i osobnim iskustvima svih uključenih. Studenti su imali prilike komparirati odgojno-obrazovne prakse u ustanovama ranog i predškolskog odgoja te obrazovanje na visokoškolskim ustanovama obiju zemalja. Sedmodnevni boravak u Irskoj omogućio studentima izlazak međusobno upoznavanje i povezivanje, te je pokazao kako su ovakve prakse potrebne.
Za Universitas portal napisala: Nela Pečarko