
Ima li Hrvatska potencijala za renesansu u modnoj industriji?
U organizaciji Ekonomskog fakulteta - Zagreb (Knjižnično-dokumentacijskog centra), Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu i Udruge ALUMNI EFZG održana je Modna revija kolekcije studenata modnog dizajna TTF-a i panel „Ima li Hrvatska potencijala za renesansu u modnoj industriji?“
U ime Organizacijskog odbora (izv. prof. dr. sc. Anita Čeh Časni, prof. art. dr. sc. Jasminka Končić, prof. dr. sc. Sanda Soucie, prof. dr. sc. Sanja Sever Mališ i Zrinka Udiljak Bugarinovski, univ. spec. oec., viša knjiž.) Zrinka Udiljak Bugarinovski pozdravila je i zahvalila se organizatoricama, partnerima, sponzorima, modnoj agenciji Talia, panelistima, moderatoru i gostima koji su svojim dolaskom uveličali ovo događanje. Pozdravne govore održale su dekanica TTF-a prof. dr. sc. Anica Hursa Šajatović, izv. prof. dr. sc. Anita Čeh Časni u ime ALUMNI-ja EFZG i prodekanica izv. prof. dr. sc. Kosjenka Dumančić, koja je dala uvod u panel raspravu nizom informacija o ekonomskim aspektima modne industrije u svijetu, Europi, Europskoj uniji i Hrvatskoj.
Modna revija bogatih kolekcija studenata TTF-a održala se pod budnim okom mnogobrojne publike i stručnjaka iz područja modnog dizajna. Uz profesionalno vodstvo prof. art. dr. sc. Jasminke Končić, dr. sc. Duje Kodžomana i gđe. Tihane Harapin Zalepugin, modeli modne agencije Talia izlazili su na pistu predstavljajući kolekcije kao zaokružene cjeline, a koje su okarakterizirane kao vrlo zreo rad studenata koje treba najozbiljnije shvatiti.
Za make up modela pobrinuli su se profesionalni artisti sponzora akademije Ministry of Beauty Zagreb.
U panel raspravi sudjelovali su modni dizajner Damir Begović, modna dizajnerica i novinarka Nives Bošnjak, modna dizajnerica (AMDS Jeans) Sanja Čolić i izv. prof. dr. sc. Irena Pandža Bajs (Katedra za marketing EFZG). Raspravljalo se o općim pitanjima današnje mode – što je moda danas, tko su nositelji trendova, tko su hrvatski modni dizajneri, koliko modni časopisi pomažu modi i kakav je status modnog novinarstva u Hrvatskoj, što je ostalo od modne industrije u Hrvatskoj, tko pomaže jačanju prepoznatljivosti naše modne scene, kako povećati potražnju za održivom modom, koja je budućnost modne industrije u Hrvatskoj, koliko marketing utječe na prihvaćanje modnih izričaja i može li oživjeti modnu scenu i u kojoj mjeri, zbog čega teme iz modnog dizajna rijetko pronalaze svoj prostor u emisijama iz kulture, u kojoj mjeri je hrvatski modni proizvod prisutan na inozemnom tržištu, imamo li dovoljno obučene radne snage i gdje se danas zapošljavaju diplomirani modni dizajneri, koji raspon poslova radi slobodni modni dizajner itd. Zaključeno je da Hrvatska ima potencijala za razvoj modne industrije, ali ne i dovoljno angažmana u strateškom smislu da bi se ovako unosna industrija ostvarila u kapacitetima koji bi zadovoljili sve dionike. Panel raspravu moderirao je novinar Matija Lovrec.
Na događanju je sudjelovalo 256 posjetitelja.
Cjelokupno događanje sjajno je demonstriralo interdisciplinarnu suradnju, uvid u ekonomske probleme modne industrije, jedne od globalno najunosnijih industrija u svijetu, te prezentaciju proizvoda domaćih poduzetnika.
Veselimo se sljedećim događanjima i još jednom zahvaljujemo svim sudionicima koji su doprinijeli organizaciji svojim radom i sudjelovanjem.