AktualnoInovacijeNovostiObrazovanjeProjektiReportažeStudentiZnanost

FOI: Dizajn učenja i primjena novih alata

Konferencija je okupila učitelje i nastavnike osnovnih, srednjih i viših škola, učilišta te fakulteta, istraživače i odgajatelje koji se bave temama poučavanja i dizajniranja učenja, kao i trenere i dizajnere tečajeva u industriji i programima cjeloživotnog obrazovanja, s ciljem dijeljenja iskustava i rezultata projekta eDESK te usvajanja novih vještina o dizajnu učenja i primjeni suvremenih pedagoških pristupa i novih alata u hibridnoj nastavi

Konferencija o dizajnu učenja pod nazivom „Kako dizajnirati učenje u hibridnom okruženju? – kreativni, inovativni i poduzetni nastavnik“ održana je Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu u Varaždinu, i to kao dio projektnih aktivnosti u posljednjem tromjesječju međunarodnog Erasmus+ projekta eDESK – Digital and Entrepreneurial Skills for European Teachers in the COVID-19 World, ukupne vrijednosti 237.085 EUR.

Konferencija je okupila učitelje i nastavnike osnovnih, srednjih i viših škola, učilišta te fakulteta, istraživače i odgajatelje koji se bave temama poučavanja i dizajniranja učenja, kao i trenere i dizajnere tečajeva u industriji i programima cjeloživotnog obrazovanja, s ciljem dijeljenja iskustava i rezultata projekta eDESK te usvajanja novih vještina o dizajnu učenja i primjeni suvremenih pedagoških pristupa i novih alata u hibridnoj nastavi. Upravo je osnovni cilj eDESK projekta, koji je započeo 2021. godine, podizanje digitalnih i poduzetničkih vještina europskih nastavnika u (post)covid eri, stoga je ova konferencija poslužila za transfer znanja i iskustava FOI-jevog istraživačkog tima predvođenog prof. dr. sc. Blaženkom Divjak.

BALANCED DESIGN PLANNING – BDP ALAT

– Naglasak je na tome kako odgovorno upotrebljavati suvremenu tehnologiju u fizičkom i online okruženju, a posebno u hibridnom okruženju. U današnje vrijeme svjedočimo rapidnom razvoj tehnologije, uključujući i umjetnu inteligenciju, i na nama je da je smisleno i odgovorno koristimo u obrazovanju. FOI je razvio softver koji se već sad koristi u preko 30 država svijeta, a upotrebljavamo ga kako bismo dobro osmislili različite aktivnosti koje pomažu učenicima i studentima da brže i bolje postižu planirane ishode učenja. Ovaj projekt prvenstveno je primijenjen nastavnicima u visokom obrazovanu, ali je izvrsno da su metode učenja i poučavanja koje stavljaju naglasak na aktivnost učenika i studenata primjenjive za sve razine obrazovanja, istaknula je profesorica Divjak.

FOI: Dizajn učenja i primjena novih alata

Polaznici ove konferencije rado će iskoristiti rezultate eDESK projekta i unaprijediti svoje znanje i digitalne vještine, istaknula je ravnateljica Gospodarske škole Jasminka Kelemen:

– Dobra strana nakon pandemije jest to što sve više koristimo tehnologiju u provođenju nastave i FOI će nam pokazati koje sve mogućnosti imamo da obogatimo nastavu, a koje će pritom dati mogućnost učenicima da neki sadržaj savladaju i ponove, a mi nastavnici ostvarimo zacrtane ciljeve, rekla je Kelemen.

FOI OTVORIO I PLATFORMU ZA UČENJE DIGITALNIH KOMPETENCIJA ZA NASTAVNIKE

Istraživačka grupa FOI-ja najintenzivnije je kroz prethodne dvije godine radila na razradi koncepta i sadržaja platforme za učenje digitalnih kompetencija za nastavnike, kao i u pilotiranju te platforme s gotovo 1000 polaznika iz četiri europska visoka učilišta uključena u projekt. Nastavnici FOI-ja i drugih visokih učilišta iz Hrvatske sudjelovali su i u inicijalnoj anketi o iskustvima poučavanja tijekom COVID-a koja se u okviru projekta provela sa 167 nastavnika diljem Europe, a 10 FOI nastavnika trenutno provodi pilotiraje stvarnih kolegija u online ili hibridnom okruženju kako bi prikupili vrijedne istraživačke podatke i iskustva studenata za daljnji razvoj primjera dobre prakse online i hibridnog poučavanja. Njihova će iskustva biti dio velikog projektnog rezultata – praktičnog vodiča za nastavnike (eDESK Toolkit for Educators) koji će biti do kraja kolovoza dostupan za besplatno preuzimanje na stranicama projekta.

FOI: Dizajn učenja i primjena novih alata

Tijekom travnja ove godine na FOI platformi za učenje objavljena je i besplatni e-tečaj za edukaciju “eDESK Digital and Entrepreneurial Teachers for a Fast-Changing World” otvoren svim zainteresiranim nastavnicima, studentima i donositeljima politika u obrazovanju. Dostupan je na engleskom jeziku, a osmišljeno je u 10 modula kako bi polaznicima mogli razviti poduzetničke i digitalne vještine te naći resurse za implementaciju inovativnih metoda i novih praksi u online i hibridnoj nastavi.

Podsjetimo, u projektu eDESK koji je, u okviru ERASMUS+ programa odobrila španjolska nacionalna agencija, Fakultet organizacije i informatike (FOI) ima ulogu partnera, na čelu s prof. dr. sc. Blaženkom Divjak. Uz FOI, u projektu sudjeluju Odjel sveučilišta u Kantabriji za proučavanje i istraživanje financijskog sektora (Španjolska, koordinator projekta), Sveučilište u Kantabriji (Španjolska), Sveučilište u Lisabonu (Portugal) te Tehnološko sveučilište Lappeenranna-Lahti (Finska). Projekt pruža jedinstveno iskustvo međunarodne suradnje na razvoju kompetencija znanstveno-nastavnog osoblja FOI-ja te u uvođenju inovacija u nastavni proces, omogućujući time i studentima FOI-ja međunarodno i moderno studiranje.

Više o projektu eDESK dostupno je na službenoj mrežnoj stranici projekta

Povezani članci

Back to top button