
FER nagradio ravnatelje srednjih škola
STEM nastavnici iz cijele Hrvatske okupili su se na FER-u gdje su sudjelovali na cjelodnevnom profesionalnom usavršavanju
Oko 250 nastavnika i 20-ak ravnatelja srednjih škola boravilo je danas na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, u sklopu sada već tradicionalnog 4. po redu Susreta nastavnika STEM-a. Na početku nove školske godine FER je okupio nastavnike informatike, matematike, fizike, računalstva, stručnih tehničkih predmeta te učitelje razredne nastave kako bi za njih organizirao cjelodnevno profesionalno usavršavanje kroz poticajna predavanja i interaktivne radionice.
Glavni cilj susreta – razmjena iskustava i primjera dobre prakse u poučavanju STEM-a.
– Naša misija nije stvarati samo STEM-ovce kao zalog za budućnost, već kompletne osobe. Tehnologija, kao dio STEM-a, mijenja našu svakodnevicu, zahvaljujući njoj živimo jednostavnije i njezin je značaj tu nemjerljiv. No, nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom. Bolje društvo ćemo imati samo ako budemo imali dobre ljude. Dobre ljude stvaramo u školama i na fakultetima, poručio je okupljenim nastavnicima dekan FER-a prof. dr. sc. Vedran Bilas prije negoli je ravnateljima srednjih škola svečano uručio zahvalnice za njihov značajan doprinos u pripremi učenika za studij na Fakultetu elektrotehnike i računarstva.
Jutarnji dio programa donio je niz predavanja koja su bila namijenjena svim sudionicima, a naročlito je zanimljivo bilo predavanje profesora Predraga Palea, koji je javno postavio pitanje može li računalo biti bolji nastavnik od čovjeka. Radionice u poslijepodnevnom dijelu programa omogućile su nastavnicima stjecanje konkretnih znanja i vještina koje mogu izravno primijeniti za unapređenje nastave i motiviranje učenika. Bilo je riječi o pouzdanosti i interpretaciji izvora podataka, primjeni geografskih informacijskih sustava kroz slojeve i igru, robotici u vodenom okolišu i njezinoj ulozi u promicanju ekološke svijesti, kao i načinu na koji funkcionira internet.

Okupljeni nastavnici su se mogli uključiti i u izazov inženjerskog dizajna kroz praktične aktivnosti, istraživati kako razvijati razumijevanje prirode znanosti u učionici, raspravljati o otvorenom školovanju u STEM-u, ali i upoznati primjere slučajnih pokusa i teorije vjerojatnosti.
Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom. Bolje društvo ćemo imati samo ako budemo imali dobre ljude.
Podsjetimo, FER već dugi niz godina održava i razvija suradnju sa školama i nastavnicima osnovnih i srednjih škola, uključujući brojne edukacije, projekte i druge inicijative koje se provode u sklopu programa “ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu”. Dodatnu vrijednost susretu daje činjenica da je događaj priznat od strane Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) kao službena edukacija za nastavnike.