
Erasmus BIP „Nextgen Voices“ u Zagrebu okupio studente iz šest zemalja
U okviru petodnevnog ERASMUS BIP-a „NEXTGEN VOICES“ koji je održan u Zagrebu studenti novinarstva iz Belgije, Gruzije, Hrvatske, Mađarske, Nizozemske i Rumunjske promišljali su, diskutirali i izvještavali o važnim temama koje zaokupljaju nove generacije, poput umjetne inteligencije i digitalnog roditeljstva
Kako biti aktivan građanin Europske unije te kako izraditi reality show s društveno odgovornom temom kao što je bacanje hrane, samo su neka od pitanja i tema o kojima su promišljali i diskutirali studenti novinarstva iz Belgije, Gruzije, Hrvatske, Mađarske, Nizozemske i Rumunjske u okviru petodnevnog ERASMUS BIP-a „NEXTGEN VOICES“ koji je održan u Zagrebu od 25. veljače do 1. ožujka. Program BIP-a su organizirale nastavnice sa studija Novinarstva Nensi Blažević, Tena Perišin i Petra Kovačević.
Radni tjedan započeo je na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu nakon čega su budući novinari u Europskoj komisiji aktivno sudjelovali u multimedijskom projektu Europa experience čiji je cilj građanima Europske unije približiti rad Parlamenta.
Studenti novinarstva su u okviru BIP-a otvorili brojna pitanja i raspravljali o tome je li TikTok odgovarajuća platforma za izvještavanje o studentskim prosvjedima, razgovarali su i o lošoj prehrani mladih te o studentskom smještaju i drugim svakodnevnim temama koje zaokupljaju nove generacije.
Program je završio na europskom festivalu „Voices“ na kojem su studenti u internacionalnim timovima izvještavali o umjetnoj inteligenciji, digitalnom roditeljstvu, inovativnim formama i emocijama u novinarstvu, polarizaciji te utjecaju velikih tehnoloških divova na medijski okoliš. Svi izvještaji, intervjui, ankete i fičeri objavljeni su na YT kanalu Televizije Student, na portalu Global te na Instagramu i Facebooku fakultetskih studentskih medija.
Erasmus Blended Intensive Programi (BIP) novi su oblik mobilnosti unutar Erasmus+ programa koji kombiniraju fizičku i virtualnu komponentu nastave. Sudionici BIP programa imaju priliku sudjelovati u kratkoročnim intenzivnim edukacijama, koje uključuju virtualni rad prije i/ili nakon fizičkog susreta, čime se omogućuje fleksibilniji pristup učenju.
Programi su osmišljeni kako bi promicali međunarodnu suradnju i interdisciplinarni pristup učenju, omogućujući studentima i nastavnicima razmjenu znanja i iskustava s kolegama iz različitih zemalja. BIP-ovi uključuju aktivnosti kao što su predavanja, radionice, praktični rad i timski projekti, a često se fokusiraju na aktualne teme poput održivog razvoja, digitalne transformacije i inovacija.
Za studente, sudjelovanje u BIP programima prilika je za stjecanje novih znanja, vještina i međunarodnih kontakata, uz mogućnost priznavanja ECTS bodova ostvarenih tijekom programa. Također, sudjelovanjem u BIP-u studenti imaju priliku razvijati jezične i interkulturalne kompetencije, što je od velike važnosti za konkurentnost na globalnom tržištu rada.