AktualnoKulturaNovostiReportažeS drugih sveučilištaStudentiZnanost

Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju

Autor istoimene knjige su professor emeritus Jadranka Lasić Lazić sa Sveučilišta Sjever, doc. dr. sc. Marko Odak, prodekan za nastavu Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru te dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja Srca za obrazovanje i podršku korisnicima

Inovativni nastavnik zna kako implementirati moderne obrazovne tehnologije kako bi potaknuo rasuđivanje, kritičko razmišljanje i produbio razumijevanje studenata. Također, nastavnik treba biti u stanju procijeniti sadašnju razinu znanja i razumijevana kod studenata i ako je potrebno prilagoditi aktivnosti u svojem kolegiju tako da svi studenti mogu razumjeti gradivo i postići ishode učenja. Inovativno poučavanje se često povezuje s novim metodama i strategijom, ali nisu sve nove metode i strategije same po sebi inovativne. Inovativno poučavanje trebalo bi biti i usmjereno na studenta s ciljem unaprjeđivanja okruženja za učenje i procesa učenja. U konačnici, inovativno poučavanje može se opisati kao primjena novih i različitih ideja, metoda ili strategija te aktivnosti nastavnika kako bi razumjeli i zadovoljili pojedinačne potrebe studenata, omogućili aktivno učenje i razvoj kreativnih potencijala studenata te ih potaknuli na učinkovito učenje…

Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju

Odlomak je ovo novoizašle knjige ,,Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju“ u izdanju Sveučilišta Sjever, koju potpisuju professor emeritus Jadranka Lasić Lazić sa Sveučilišta Sjever, doc. dr. sc. Marko Odak, prodekan za nastavu Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru te dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja Srca za obrazovanje i podršku korisnicima.

Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju
Sandra Kučina Softić, Marko Odak i Jadranka Lasić Lazić

Kroz sedam poglavlja, od institucijskih strategija do trendova i pravaca daljnjeg razvoja, ova knjiga daje odgovor na pitanje kako uspješno provesti digitalnu transformaciju obrazovanja. Uloga nastavnika u obrazovnom procesu podržanom tehnologijom je zahtjevnija nego prije, što kao jedan od prioriteta postavlja usavršavanje nastavnika u digitalnim kompetencijama, a koje nije moguće bez institucionalne podrške, ističe jedan od recenzenata knjige, zagrebački rektor prof. dr. sc. Damir Boras.

Na svečanom predstavljanju knjige u auli Sveučilišta u Zagrebu rektor Boras objasnio je da digitalna transformacija danas više nije pitanje izbora – ona je neizbježna, neophodna i nezaobilazna. Odnosi se na proces koji započinje od trenutka kada organizacija počne razmišljati o uvođenju digitalnih tehnologija u svim područjima poslovanja i traje do trenutka njihove potpune integracije:

Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju– Na ovom našem najstarijem i najvećem sveučilištu u Hrvatskoj, digitalna transformacija obrazovanja nije novost. Pogotovo digitalna transformacija obrazovanja. Međutim, iz knjige se vidi da nema društvene, tehničke ni proizvodne grane kojoj takva digitalna transformacija ne bi bila potrebna. Pandemija je bila globalni okidač koji je pokrenuo puno procesa, ali se iz nezgode pretvorio u pravu priliku. Postoji uvijek pitanje jesmo li u kašnjenju s donošenjem odluka, politika i strategija koje nas usmjeravaju. Danas, nakon krize koju je izazvala pandemija bolesti COVID-19 i svega što smo prošli, jasno je da smo već duboko zakoračili u digitalnu transformaciju, ali važno je to da sada sve probamo sustavno složiti, strateški planirati i realizirati. U času kad je izbila pandemija, kao i mnogo puta do sada, reagirali smo brzo. Prvi smo organizirali seminar o COVID-u, organizirali smo Stožer koji je okupio sve vrhunske stručnjake, i prije nacionalnog Stožera. Naposljetku, u sedam smo dana prešli na nastavu na daljinu, za koju smo unaprijed znali da ima svojih prednosti, ali i mana. Sveučilište u Zagrebu u tome je, kao i uvijek, prednjačilo te se pokazalo da je oslonac hrvatskoga društva. I sve ono što su naši stručnjaci predviđali, sve promjene u društvu koje će se dogoditi, pokazale su se točnima, rekao je Boras.

Pravila privatnosti

Rektor Sveučilišta Sjever prof. dr. sc. Marin Milković smatra kako je vrijednost knjige što je došla baš u pravo vrijeme, pravi trenutak, s obzirom na uvjete i specifične okolnosti u kojima naše društvo funkcionira danas. Svaki se dan, kaže Milković, iznova propituju svi segmenti rada na daljinu, propituju se kompetencije nastavnika, (ne)zainteresiranost studenata, sama kvaliteta poučavanja na daljinu:

Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju– Zbog toga je ova knjiga putokaz institucijskih strategija za budućnost. Kako ono što jest sada aktualno, i što se više nikad neće maknuti iz našega oblika djelovanja – poučavanje na daljinu – učiniti boljim, kvalitetnijim, sofisticiranijim. Kako poučavanje i učenje na daljinu učiniti prihvatljivijim i nastavnicima i studentima. Odnosno, kako do kraja sprovesti digitalnu transformaciju visokog obrazovanja, to je ono što knjiga donosi, zaključio je rektor Marin Milković.

Povezani članci

Back to top button