AktualnoIntervjuiNovostiObrazovanjeStudentiZnanost

Alumna TTF-a finalistica CROPS-ova natječaja

Antonija Bracanović, alumna Tekstilno-tehnološkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, svrstana je među šest pobjednika prestižnoga natječaja CROPS, koji su organizirali FEERIC HUB i Feeric Fashion Week u suradnji s južnoafričkim fondom NEPI Rockcastle i trgovačkim centrom Promenada Mall Bucuresti

Antonija Bracanović, alumna Tekstilno-tehnološkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, svrstana je među šest pobjednika prestižnoga natječaja CROPS, koji su organizirali FEERIC HUB i Feeric Fashion Week u suradnji s južnoafričkim fondom NEPI Rockcastle i trgovačkim centrom Promenada Mall Bucuresti. Natječaj je okupio 34 studenta s osam sveučilišta iz Rumunjske, Hrvatske, Poljske, Srbije, Bugarske, Makedonije, Egipta i Moldavije, uz ukupno 204 prijavljene skice. Tema natječaja bila je nadahnuće ciklusima prirode, zemljanim tonovima i funkcionalnošću.

Alumna TTF-a finalistica CROPS-ova natječaja
Antonija Bracanović

“Osjećam se ponosno i zahvalno zbog ove nagrade koja mi daje motivaciju i inspiraciju za nastavak stvaranja i daljnje usavršavanje”, izjavila je Antonija kada je doznala za svoj uspjeh, koji joj je priopćila Landiana Cerciu, potpredsjednica Feeric Fashion Weeka.

Antonija je 2024. godine završila diplomski studij Modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Tema njezina diplomskoga rada Estetski narativ romske kulture u suvremenom modnom dizajnu i autorskoj kolekciji odražava istraživanje povijesti, jezika i tradicija romske zajednice, a rad je nastao pod mentorstvom prof. art. dr. sc. Jasminke Končić. Iz tog je istraživanja nastala kolekcija Aven Romale, koja reinterpretira kulturnu baštinu suvremenim dizajnerskim izričajem.

Kao sudionica projekta CROPS, Antonija je u svojem radu prikazala snagu i otpornost prirodnih ciklusa, rabeći reciklirani materijal kao simbol regeneracije. “Željela sam naglasiti odgovornost prema okolišu i istaknuti ljepotu prirode u njezinim ciklusima uništenja i ponovnog rađanja. Osim toga, želja mi je bila potaknuti na razmišljanje o ulozi koju svi imamo u očuvanju Zemlje – našeg jedinog doma, i kao pojedinci i kao kolektivno društvo.” Skice svih šest finalista realizirane su u suradnji s NAGUN Atelierom, pri čemu je korišten održivi materijal, uključujući dizajnerski otpad rumunjskih modnih kreatora poput Ioane Ciolacu.

Antonija ističe važnost mentorske potpore profesora s Tekstilno-tehnološkoga fakulteta, koji su njezine ideje usmjeravali prema konkretnim rezultatima: “Mentori, posebice na diplomskom studiju modnoga dizajna, pružaju nam konkretnu pripremu, edukaciju i podršku za daljnji rad, uvijek nas informirajući o novim prilikama i natječajima te nas potiču na daljnji razvoj.” Osim dizajna, Antonija se bavi i vizažistikom, što doprinosi njezinu sveobuhvatnom pristupu vizualnom stvaralaštvu: “Po meni, moda i vizažistika dva su izrazito kreativna i vrlo usko povezana područja. Jedno ne funkcionira bez drugoga i želim te dvije profesije spojiti u budućnosti.”

Nakon značajnoga priznanja u projektu CROPS, Antonija planira obaviti praksu u inozemstvu kako bi proširila svoje profesionalne horizonte. “Rad u međunarodnom okružju omogućio bi mi stjecati nova znanja i iskustva.” Uz to, namjerava nastaviti razvijati vlastite kolekcije, fokusirajući se na održivost i kvalitetu izradbe, što smatra ključnim za modnu budućnost.

Feeric Fashion Week, pod vodstvom organizatorice Landiane Cerciu, već godinama uspješno surađuje s Tekstilno-tehnološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu. Na reviji toga modnoga tjedna2023. godine predstavljen je rad Antonije Bracanović.

Za fotografije realizirane odjevne kombinacije Antonije Bracanović zaslužan je tim:

  • kreativna direkcija: Landiana Cerciu
  • vizualni sadržaji: Florin Opriș; asistenti: Andrada Munteanu i Alin Lazăr
  • koncept ljepote: Jacqueline Barth
  • model: Daria Ignat
  • making of snimanje: Adrian Murgea (Marc Media)
  • koordinacija produkcije: Mitichi Preda, predsjednik FEERIC HUB-a

Alumna TTF-a finalistica CROPS-ova natječaja

Bio je ovo lijep povod da porazgovaramo s Antonijom Bracanović.

Možete li se ukratko predstaviti?

Završila sam diplomski studij modnoga dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu 2024. godine. Tema mojega diplomskoga rada bila je Estetski narativ romske kulture u suvremenom modnom dizajnu i autorskoj kolekciji, koji sam izradila pod mentorstvom prof. art. dr. sc. Jasminke Končić.

Pišući diplomski rad, istražila sam povijest, jezik i tradiciju Roma i Irskih Putnika, a preuzeti elementi iz tih istraživanja poslužili su mi kao inspiracija za izradbu vlastite kolekcije pod nazivom Aven Romale.

Možete li opisati publici koncept rada za koji ste se prijavili na CROPS-ov natječaj?

Nastojala sam kroz ovaj rad izraziti povezanost između prirode i evolucije života tijekom stoljeća. Uključivanjem elemenata koji simboliziraju otpornost, snagu i prilagodljivost, željela sam dočarati trajnu moć prirodnog svijeta. Korištenje zemljanih tonova dodatno je naglasilo ovaj koncept, ističući sirovu ljepotu prirode i njezine cikluse uništenja i ponovnog rađanja. Osim toga, odluka o radu s recikliranim materijalima služila je kao podsjetnik na našu odgovornost prema održivosti. Ti materijali nisu samo simbolizirali regeneraciju, nego su poticali dublju svijest o osjetljivoj ravnoteži između ljudske aktivnosti i okoliša. Podsjećali su da možemo udahnuti nov život onomu što bi se smatralo otpadom, baš kao što se priroda neprestano obnavlja. Isticanjem ove međusobne povezanosti željela sam potaknuti razmišljanje o ulozi koju svi imamo u očuvanju Zemlje – našega jedinog doma, i kao pojedinci i kao kolektivno društvo.

Otkud ideja za takav individualni koncept? Postoji li određeni motiv ili nadahnuće? 

Sama ideja CROPS projekta spoj je održive mode i suvremenoga dizajna, nadahnutoga  ljepotom prirode i njezinom otpornošću, odakle je proizašla cijela priča.

Alumna TTF-a finalistica CROPS-ova natječaja

Vi ste među šest dobitnika CROPS-ova natječaja, na koji su se prijavila 34 studenta sa sveučilišta iz osam zemalja (Rumunjska, Hrvatska, Poljska, Srbija, Bugarska, Makedonija, Egipat i Moldavija) s ukupno 204 skice. Kakav je osjećaj biti dobitnica takva prestižnoga priznanja?

Osjećam se, naravno, ponosno i zahvalno. Ta mi nagrada daje motivaciju i inspiraciju za nastavak stvaranja i daljnje usavršavanje.

Kako ste doznali da ste među šest dobitnika?

Doznala sam izravno od Landiane Cerciu, potpredsjednice Feeric Fashion Weeka i urednice Modic magazina.

Jeste li upoznali ostale kolege koji su se također prijavili na natječaj i međusobno razmijenili iskustva?

Na žalost, još nisam imala priliku upoznati kolege koji su se prijavili na natječaj, ali sam svakako popratila njihov rad.

Ovogodišnja tema za predložene skice bila je vezana za nadahnuća ciklusima prirode, zemljanim tonovima i funkcionalnošću. Prema Vašem mišljenju, što to u Vašem profesionalnom radu Vama općenito predstavlja u svijetu kreativnosti i dizajna i kolika je ta tema Vama bitna?

Smatram da je tema održivosti u današnjem svijetu brze mode i nekvalitetne proizvodnje iznimno relevantna kako bi se proizvodilo manje i kvalitetnije, što želim primijeniti i u svojem budućem radu.

Pravila privatnosti

Kako je bilo raditi s mentorima s Tekstilno-tehnološkoga fakulteta? Kako su Vam oni pomogli i podupirali u realizaciji Vaših ideja?

Mislim da nam mentori, osobito na diplomskom studiju modnoga dizajna, pružaju konkretnu pripremu, edukaciju i podršku za daljnji rad, uvijek nas informirajući o novim prilikama i natječajima te nas potičući na daljnji razvoj.

Vi ste i vizažistica. Kakav je to spoj između modnoga dizajna i vizualnoga stvaralaštva? Koliko Vam je i taj vizualni trag bitan u konačnom predstavljanju Vaših radova?

Mislim da su oba područja izrazito kreativna i vrlo usko povezana. Po meni, jedno ne funkcionira bez drugoga. Stoga je moja ideja u budućem radu spojiti te dvije profesije.

Koliko Vam je fakultetsko obrazovanje pomoglo u Vašem profesionalnom razvoju?

Fakultetsko obrazovanje mi je značajno pomoglo u profesionalnom razvoju jer mi je pružilo temeljita znanja i vještine koje su ključne za rad u modnoj industriji. Stekla sam razumijevanje osnovnih principa dizajna, tehnike izradbe i kreativnoga izraza, a mentori su me usmjeravali i podupirali u daljnjem razvoju.

Koji su Vaši daljnji planovi?

Želim odraditi praksu u inozemstvu kako bih stekla nova iskustva i proširila svoje znanje, jer smatram da bi rad u međunarodnom okružju značajno pridonio mojem daljnjem profesionalnom razvoju. Također, želim nastaviti raditi u svojem području, razvijati nove ideje i usavršavati se u modnom dizajnu.

Piše i razgovarao dr. sc. Duje Kodžoman, viši asistent, Sveučilište u Zagrebu Tekstilno-tehnološki fakultet
Foto Antonija Bracanović

Povezani članci

Back to top button